W związku z art. 43 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r, nr 139, poz. 993 z późn. zm.) dowód oboisty podlega unieważnieniu po upływie 3 miesięcy od zmiany danych zamieszczonych w dowodzie osobistym w przypadku niezłożenia przez posiadacza dowodu osobistego wniosku o jego wymianę.
Zgodnie z
art. 40 ust. 2 pkt. 1 w/w ustawy posiadacz
dowodu osobistego, w przypadku zmiany danych, które zamieszcza
się w dowodzie osobistym, o wymianę tego dokumentu ma obowiązek
wystąpić w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu ostatecznej
decyzji administracyjnej lub prawomocnego orzeczenia sądu
stwierdzającego zmianę danych albo od dnia sporządzenia aktu
małżeństwa stwierdzającego zmianę nazwiska, a w przypadku
małżeństwa zawartego przed konsulem lub organem zagranicznym –
od dnia doręczenia odpisu aktu małżeństwa.
O wymianę należy wystąpić w razie:
- uszkodzenia dowodu osobistego lub zaistnienia innej
okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby,
- upływu terminu ważności dowodu osobistego.
Osoba, która utraciła dowód osobisty jest zobowiązana zawiadomić
najbliższy organ gminy, lub właściwą ze względu na miejsce
pobytu placówkę konsularną oraz wystąpić niezwłocznie o wydanie
nowego dowodu osobistego.
![]() ![]() |
![]() Urząd Miasta i Gminy w Mordach ul. Kilińskiego 9 08-140 Mordy tel. 25-641-54-02mailto:sekretariat@mordy.pl fax 25-641-51-15 ![]() |