Urząd Miasta i Gminy w Mordach informuje, że każdy
właściciel nieruchomości zamieszkałej (tj. nieruchomości, na
której zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne) ma
obowiązek złożyć do Burmistrza Miasta i Gminy Mordy do dnia
15.04.2013r. pierwszą deklarację o wysokości opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Przez właścicieli nieruchomości rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.
W deklaracji właściciel nieruchomości określi ilość
osób zamieszkujących na nieruchomości, określi sposób zbierania
odpadów (selektywny lub nieselektywny) i sam wyliczy opłatę za
gospodarowanie powstającymi na nieruchomości odpadami
komunalnymi.
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi
iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość oraz
stawki opłaty ustalonej przez Radę Miejską w Mordach w drodze
uchwały. Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
jest niższa, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w
sposób selektywny.
Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany
złożyć bez wezwania ze strony Burmistrza Miasta i Gminy Mordy.
Deklaracja powinna być podpisana przez właściciela
nieruchomości lub osobę posiadającą pełnomocnictwo, które należy
dołączyć do deklaracji.
Deklaracje można odebrać w Urzędzie Miasta i Gminy w Mordach pokój Nr 19, u sołtysów, lub pobrać ze strony internetowej www.mordy.pl. Deklaracje należy składać w Urzędzie Miasta i Gminy Mordy w pokoju Nr 13.
W razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych
zawartych w deklaracji burmistrz określa, w drodze decyzji,
wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W przypadku zmiany danych, będących podstawą ustalenia
wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi, właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć
nową deklarację, w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany.
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej
wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Szczegółowe informacje w zakresie
Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i
Gminy Mordy oraz sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Mordy można uzyskać w Urzędzie Miasta i Gminy
w Mordach pokój Nr 8, tel. 25 641 54 02 w. 43
![]() ![]() |
![]() Urząd Miasta i Gminy w Mordach ul. Kilińskiego 9 08-140 Mordy tel. 25-641-54-02mailto:sekretariat@mordy.pl fax 25-641-51-15 ![]() |